یوگا یک سبک است که می‌توانید در هر مقطعی از زندگی خود آن را آغاز کنید. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که آیا سن خاصی برای شروع یوگا وجود دارد یا نه، پاسخ این است که وجود ندارد. هرکسی می‌تواند در هر سنی یوگا تمرین کند. اما برای پاسخ به این سوال که بهترین سن برای شروع یوگا از چند سالگی است، با نیلوفر آبی همراه شوید. 

 

سن مناسب برای ورزش یوگا

مردم در سراسر جهان یوگا تمرین می‌کنند. یوگا برای مبتدیان یا حرفه‌ای‌ها پر از فواید متعدد است.اما یک سوال وجود دارد که اغلب از مربیان یوگا می‌پرسند. آیا یوگا برای کودکان مفید است؟ یا کودکان از چه سنی باید یوگا را شروع کنند؟ بیایید در ادامه درباره شروع یوگا در سنین مختلف صحبت کنیم.

 

یوگا برای کودکان

بهترین سن برای شروع یوگا در کودکان 4 سالگی است. در این س، آنها توانایی درک ساختار و همچنین گوش دادن به حرف مربی را دارند. یوگا یک تمرین فوق‌العاده به شمار می‌رود که به کودکان و بزرگسالان به طور یکسان کمک می‌کند. انجام یوگا ذهن و بدن را پرورش می‌دهد. اگر فرزندان شما تمرین یوگا را زود شروع کنند، برایشان مفید خواهد بود و آن‌ها را به بزرگسالانی سالم تبدیل می‌کند.

انجام یوگا از سنین پایین همچنین به کودکان یاد می‌دهد. که احساسات و رفتار خود را کنترل کنند. از طریق یوگا و آموزش‌های آن، فرزندان خود را برای آینده آماده می‌کنید.

 

یوگا برای نوجوانان

امروزه کودکان با مسائلی روبرو هستند که پیش از این فقط بزرگسالان با آن مواجه بودند. آنها به دلیل تغییر شرایط زندگی احساس استرس و نگرانی زیادی دارند. نوجوانان با مشکلاتی مانند استرس، اضطراب، بیش از حد فکر کردن و ... دست و پنجه نرم می‌کنند. آنها رویاهای زیادی در زندگی دارند و این بهترین سن برای شروع یوگاست! چرا؟ چون تمرین یوگا به آنها یاد می‌دهد که صبور، آرام و متمرکز برای دستیابی به اهداف‌شان اقدام کنند.

علاوه بر این، تمرینات یوگا به آنها یاد می‌دهد که چگونه موقعیت‌های استرس‌زا را با آرامش مدیریت کنند. آنها یاد می‌گیرند که چگونه ذهن خود را کنترل کرده و انرژی‌شان را حفظ کنند. شروع زودهنگام یوگا به فرزندانتان کمک می‌کند تا با فشارهای زندگی کنار بیایند. آنها حرکات یوگا را یاد می‌گیرند و ذهن خود را آرام می‌کنند. حرکات یوگا همچنین باعث ایجاد قدرت و تعادل در بدن شده و سطح ایمنی را افزایش می‌دهد.

 

یوگا برای بزرگسالان

زندگی بزرگسالان در شرایط متعدد از بحث مالی گرفته تا نگرانی درباره کودکان، کار و... سرتاسر استرس است. بنابراین بزرگسالی را نیز می‌توان بهترین سن برای انجام یوگا دانست. انجام انواع تمرینات یوگا به بزرگسالان کمک می‌کند تا خود را برای مواجهه با تمام مسائل زندگی آماده کنند.

انواع تکنیک های مدیتیشن به آنها کمک می‌کند تا استرس و تنش را از ذهن خود دور کنند، بنابراین تمرکزشان افزایش می‌یابد. علاوه بر این، تمرین تنفس به آنها کمک می‌کند تا اکسیژن تازه را وارد بدن خود کرده و بین زندگی و کارشان تعادل به وجود آورند. یوگا برای کاهش وزن هم حتی می‌تواند مفید باشد! 

 

یوگا برای میانسال ها

آیا فکر می‌کنید که میانسال‌ها نمی‌توانند یوگا انجام دهند؟ خب، در اشتباه هستید، فرم‌ها و روتین‌های خاصی از یوگا وجود دارد که مناسب میانسالان است. یوگا آرام در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد و که گزینه‌ای ایده‌آل برای این سنین به شمار می‌رود. حتی میانسالی را می‌توان بهترین سن برای شروع یوگا توصیف کرد.

تمرین مرتب یوگا به کاهش درد مفاصل در میانسالان کمک می‌کند. همچنین، حرکات ترمیمی یوگا با کمک به انعطاف‌پذیری بیشتر بدن این افراد باعث می‌شود تا بهتر کارهای خود را انجام دهند.

 

سن مشخصی برای انجام یوگا وجود ندارد

در پایان باید بگوییم که سن مشخصی برای انجام یوگا وجود ندارد. هر لحظه از زندگی شما می‌تواند بهترین زمان برای شروع یوگا باشد. در هر مقطعی از زندگی که باشید با شروع ورزش یوگا به مرور تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد. یوگا به شما کمک می‌کند تا از مشکلات جسمی، فشارهای ذهنی، تنش، استرس، فکر کردن بیش از اندازه و... رهایی یابید. یوگا می‌توان در هر سنی آموخت. اگر به یوگا علاقه دارید، حتما کلاس های یوگا نیلوفر آبی را تجربه کنید.