بر اساس نظرسنجی AMTA Consumer Survey، 67 درصد از افراد مورد بررسی ادعا می‌کنند که دلیل اصلی دریافت ماساژ توسط آنها مربوط به پزشکی (41 درصد) یا استرس (26 درصد) بوده است. تحقیقات رو به گسترش زیادی از مزایای سلامتی ماساژ درمانی در شرایطی مانند استرس، فیبرومیالژیا، کمردرد و موارد دیگر حمایت می‌کند. اما آیا می‌خواهید بدانید ماساژ درمانی چگونه به روال سلامت و تندرستی شما کمک خواهد کرد. با نیلوفر آبی همراه شوید و 25 دلیل برای اینکه ماساژ بگیرید را بخوانید.

 

25 دلیل برای ماساژ گرفتن

 

ماساژ گرفتن می تواند فرصتی عالی برای ریلکس کردن و آرامش باشد، اما این تنها دلیل برای ماساژ نیست. فهرستی از 25 دلیل برای ماساژ توسط افراد متخصص جمع‌آوری شده که در ادامه می‌آید:

- کمک به تسکین استرس

- تسکین درد بعد از عمل حراجی

- کاهش اضطراب در افراد

- بهبود کمر درد و گرفتگی‌های آن

- کمک به کم شدن درد فیبرومیالژیا

- کاهش تنش های عضلانی در بدن

- بهبود عملکرد ورزشی

- کمک به تسکین سردردهای تنشی

- خواب بهتر و باکیفیت‌تر

- کاهش علائم افسردگی

- بهبود سلامت قلب و عروق

- کاهش درد ناشی از آرتروز

- کاهش استرس در بیماران سرطانی

- بهبود تعادل در افراد مسن

- کاهش درد آرتریت روماتوئید

- کمک به خلق و خوی افراد مبتلا به زوال عقلی

- ایجاد حس آرامش در بدن

- کمک به فشار خون

- کاهش علائم سندرم تونل کارپال (بیماری شایع در مچ دست)

- کم کردن درد مزمن گردن

- کمک به کاهش درد تعویض مفصل تحتانی (آرتروپلاستی)

- افزایش دامنه حرکتی در افراد

- کاهش تعداد دفعات میگرن

- بهبود کیفیت زندگی افراد مسن

- کاهش تهوع ناشی از شیمی درمانی

 

ماساژ فقط یک تفریح نیست!

وقتی به ماساژ درمانی فکر می‌کنید، شاید تصاویر سنگ‌های داغ و اسپاهای لوکس که در فیلم‌ها به تصویر کشیده می‌شوند، به ذهن‌تان خطور کند. اما باید بدانید ماساژ دیگر فقط از اسپاهای سلامتی لوکس نیست! ماساژ درمانی در دهه گذشته به طور گسترده‌ای در میان  مردم محبوب شده و اکنون به عنوان یک درمان در کنار درمان های پزشکی پذیرفته شده است.

ماساژ یک اصطلاح کلی برای دستکاری پوست، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌هاست. تراپیست‌ها به طور معمول بسته به نوع ماساژ، از دست‌ها و انگشتان و حتی گاهی از ساعد و آرنج خود برای ماساژ استفاده می‌کنند. بیش از 250 نوع ماساژ وجود دارد که در نقاط مختلف جهان انجام می‌شود. برخی از رایج ترین انواع ماساژ در جهان شامل ماساژ تایلندی، ماساژ سوئدی، ماساژ بافت عمیق، ماساژ سنگ داغ و سرد، ماساژ ورزشی، ماساژ روغن، ماساژ اورینتال، ماساژ شیاتسو، ماساژ رفلکسولوژی، ماساژ بارداری و... می‌شود. ماساژ سوئدی رایج ترین نوع ماساژ است که یک ماساژ درمانی برای کل بدن به شمار می‌رود. این نوع ماساژ در شل کردن عضلات و مفاصل کاربرد دارد و فواید متعددی برای بدن دارد.

 

 

با ماساژ ریلکس کنید

هدف اصلی ماساژ، کاهش استرس و افزایش آرامش، کاهش درد و تنش عضلانی در بدن است. ماساژ به بهبود گردش خون، افزایش انرژی و هوشیاری، کاهش ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کند. ماساژ درمانی حالتی آرام است که مراقبه را تقویت می‌کند و در نهایت درد عضلانی را در بسیاری از بیماران تسکین می‌دهد. ماساژ همچنین می‌تواند گردش خون را افزایش و تورم موضعی را کاهش دهد، درد و اسپاسم عضلانی را تسکین داده و باعث افزایش دامنه حرکتی افراد شود.

تراپیست‌ها بافت نرم را با هدف درمان علل زمینه‌ای درد مزمن شامل سیستم عضلانی و عصبی دستکاری می‌کنند. تکنیک های ماساژ به تسکین گردن درد، تنش، استرس، کمردرد، سردرد و درد عضلانی کمک قابل توجهی می‌کند. ماساژ درمانی به بدن شما کمک می‌کند تا به تعادل و سلامتی دست یابید.

 

ماساژ فراموش نشود!

حالا که با 25 دلیل برای اینکه ماساژ بگیرید، آشنا شدید، حتما یک جلسه ماساژ برای خودتان رزرو کنید. حتی اگر برای رفع یک مشکل به ماساژ نیاز نداشته باشید، آرامش و فارغ شدن از خستگی‌های کار و زندگی روزمره می‌تواند مهمترین دلیل برای گرفتن ماساژ باشد.

امروزه ماساژ به طور کلی بخشی از طب مکمل و جایگزین در نظر گرفته می‌شود. مطالعات متعدد در مورد فواید ماساژ نشان می‌دهد که یک درمان موثر برای کاهش استرس، درد و تنش عضلانی است. ماساژ یک راه عالی برای کاهش استرس و کمک به آرامش بدن شما به شمار می‌رود.