اگر می‌خواهید بدانید ماساژ شمع چیست و چه خواصی دارد، با نیلوفر آبی همراه شوید. در این مقاله قصد داریم هر آنچه باید درباره ماساژ شمع، تفاوت آن با شمع های معمولی و اینکه این نوع ماساژ مناسب چه کسانی است، صحبت کنیم.

 

ماساژ شمع چیست؟ 

 

همانطور که گفتیم در ماساژ شمع از انواع پارافین و روغن های معطر مغذی استفاده می‌شود. حرارت مناسب پارافین و خواص این روغن‌ها نه تنها باعث سلامتی پوست بدن، بلکه موجب رفع تنش‌های عضلانی و خستگی‌های جسمانی و استرس می‌شود. این نوع ماساژ بسیار آرامش‌بخش است و رایحه تسکین‌دهنده شمع به آرامش ذهن و روح کمک می‌کند. ماساژ شمع که ترکیبی از اسانس های ضروری و حرکات تخصصی است، باعث شادابی شما می‌شود.

روغن های معطر و طبیعی در کنار تکنیک های ماساژ ، پوست شما را به طور عمیق تغذیه کرده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهند. در این نوع ماساژ فقط از شمع های مخصوص ماساژ استفاده می‌شود که برای پوست کاملا بی‌خطر است. ماساژ شمع برای خانم های بادار و بیماران مبتلا به سرطان توصیه نمی‌شود.

 

فواید ماساژ شمع چیست؟

 

با انجام دادن ماساژ شمع از خواص زیر بهره‌مند شوید:

- ایجاد پوستی ابریشمی، صاف، نرم، درخشان و سالم

- حرارت شمع ایجاد احساس شادابی در بدن

- اثر تسکین‌دهندگی و آرامش

- رفع تنش‌های عضلانی و خستگی‌های جسمانی

- خواص ضد پیری و التیام پوست های خشک

- حفظ خاصیت ارتجاعی پوست

- کمک به کاهش استرس

- کمک به گردش خون بهتر

 

ماساژ شمع مناسب چه کسانی است؟

 

ماساژ شمع مناسب کسانی است که دارای پوست خشکی هستند یا افرادی که به دنبال یک ماساژ درمانی سبک هستند. هزاران سال است که شمع بخشی از فضای آرام است و از نظر درمانی، احساس راحتی و آرامش را منتقل می‌کند. شمع ماساژ نوع خاصی از شمع است که کاربردهای مختلفی دارد. شمع های ماساژ مانند روغن ماساژ و لوسیون مرطوب‌کننده عمل می‌کنند. شمع های ماساژ مواد طبیعی دارند، از اسانس‌های خالص ساخته شده‌اند، ارگانیک هستند و یک تجربه آروماتراپی را ارائه می‌دهند.

 

تفاوت شمع معمولی و شمع ماساژ چیست؟

 

شمع های ماساژ راهی عالی برای تغذیه، لایه‌برداری و کمک به بازسازی سلول های پوست هستند. شمع ‌های ماساژ در دمای پایین‌تری می‌سوزند و مومی که تولید می‌کنند، برای پوست بی‌خطر است. از این رو از این نوع شمع‌ها بدون خطر سوختگی و به راحتی برای ماساژ استفاده می‌شود. شمع های ماساژ معمولا از موم سویا یا موم زنبور عسل (که در دمای 102 درجه فارنهایت ذوب می‌شود، کمی بالاتر از دمای متوسط بدن)، و در ترکیب با کاکائو یا شی باتر، روغن جوجوبا و روغن های ضروری ساخته می‌شوند. نقطه ذوب پایین شمع های ماساژ و ایجاد حرارت مناسب باعث ایجاد آرامش در بدن می‌شود.

برخلاف شمع های معمولی ساخته شده از موم پارافین، شمع های ماساژ به روغنی تبدیل می‌شوند که به آرامی به پوست نفوذ می‌کنند. به این ترتیب، خواص این روغن های معطر با حرکات ماساژ جذب بدن شده و فواید متعدد به همراه دارد.

 

ماساژ شمع چگونه انجام می‌شود؟

 

در ماساژ شمع داغ، ابتدا شمع را با روشن کردن ذوب می‌کنند. برای این کار، شمع را در ظرفی قرار می‌دهند تا موم آن ذوب شود و سپس روی بدن می‌ریزند. تراپیست بلافاصله شمع را پخش می‌کند و از تکنیک های ماساژ استفاده می‌کند.

ماساژ درمانی با شمع نه تنها به لحظات آرامش و کاهش استرس منجر می‌شود، بلکه به عنوان منبع غنی ویتامین برای پوست و همچنین به عنوان یک لوسیون مرطوب‌کننده کاربرد دارد. یکی دیگر از مزایای بزرگ ماساژ شمع نسبت به سایر انواع ماساژ، سرعت جذب است. این بدان معناست که به جای شستن بدن، بعد از ماساژ می‌توانید استراحت کنید، زیرا ماده مغذی شمع ماساژ جذب پوست شما می‌شود.

 

ماساژ شمع را یک بار امتحان کنید!

برای همه ما پیش آمده که روزهای بسیار پرمشغله‌ای را در چه در زندگی روزمره و چه در فضای کار تجربه کنیم. تصور کنید که پس از یک روز شلوغ در حالی که فهرست کارهای انجام نشده روی ذهن‌مان سنگینی می‌کند، به دنبال راهی برای گذراندن ساعاتی در آرامش هستید. ماساژ شمع می‌تواند ساعاتی را که به دنبالش هستید، برایتان ایجاد کند. روی یک تخت ماساژ در اتاقی کاملا آرام‌بخش دراز بکشید تا گرمای شمع و تکنیک ماساژ حس دوباره زندگی و آرامش را در جسم و روح شما ایجاد کند.