اندونزی

 

کشور اندونزی و به ویژه بالی اولین گزینه در فهرست کشورهای محبوب برای اسپا است. جزیره زیبای بالی به لطف اسپاها و استراحتگاه‌های جنگلی افسانه‌ای که دارد، یکی از برترین مقاصد اسپا در جهان مشهور به شمار می‌رود. بالی یک مقصد آبگرم زیبا در جهان نام گرفته که انواع اسپاهای سنتی، ماساژهای درمانی و امکانات مدرن مانند سونا، جکوزی و ... را ارائه می‌دهد. بالی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان نه فقط برای اسپا بلکه برای طبیعت بی‌نظیر آن است.

 

تایلند

 

بدون شک وقتی صحبت از ماساژ و اسپا می‌شود، تایلند یکی از اولین کشورهایی است که به ذهن می‌رسد. این کشور، لوکس‌ترین اسپاها را در خود جای داده و در عین حال حتی می‌توانید در سالن‌های کوچک گوشه و کنار خیابان‌های تایلند نیز خدمات ارزان ماساژ را دریافت کنید. علاوه بر این، می‌توانید خدمات اسپا را با کیفیت بالا با یک چهارم قیمتی که برای اسپاهای مشهور جهانی می‌پردازید، تجربه کنید.

 

مجارستان

 

بوداپست، پایتخت مجارستان، به دلیل وجود چشمه‌های آب گرم متعددی که در این شهر وجود دارد، به عنوان «پایتخت آبگرم جهان» شناخته می‌شود. اگر نگاهی به تاریخ بیندازید، استفاده از خدمات ماساژ و اسپا را می‌توانید در حمام‌های عمومی و خصوصی که توسط رومی‌ها ساخته شد، تجربه کنید. این فضاها را رومیان قرون وسطی ساختند و امروزه بدون از دست دادن ریشه خود به مراکز آبگرم مدرن تبدیل شد‌ه‌اند.

 

ترکیه

 

کشور ترکیه یکی دیگر از محبوب ترین مقاصد اسپا در جهان به شمار می‌رود که به خاطر چشمه‌های آبگرم شگفت‌انگیزش معروف است. آبگرم‌های این کشور را می‌توانید در مناطق مختلف از استانبول گرفته تا کاپادوکیه پیدا کنید. کاپادوکیا هتل‌ها و استراحتگاه‌های منحصربه‌فرد برای ماساژ و اسپای آرامش‌بخش دارد. هچنین هتل‌های مجلل استانبول در امتداد رودخانه بسفر، خدمات اسپا و مکان‌هایی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند. اسپاهای ترکی به دلیل وجود حمام ترکی که خود در واقع یک آیین است، شهرت دارند.

 

هندوستان

 

اگر به هند سفر کردید، حتما استفاده از خدمات اسپا را در فهرست تفریحات خود قرار دهید. انواع اسپا از اسپاهای لوکس تا سالن‌های ارزان قیمت را می‌توانید در این کشور پیدا کنید. ایالت کرالا در هندوستان یکی از بهترین مکان‌ها برای استفاده از خدمات اسپا در این کشور به شمار می‌رود. بیشتر مراکز اسپا در کرالا علاوه بر یوگا، درمان های معروف آیورودا را نیز ارائه می‌دهند. LaLit Resort and Spa یکی از معروف ترین مراکز اسپا در هند است که برنده برنده جایزه لوکس اسپا هم شده است. ریشیکش (Rishikesh) یکی دیگر از بهترین مقصدهای اسپا در هند است که یک استراحتگاه آبگرم معروف در دامنه‌ هیمالیا دارد و شخصیت‌های مشهور به آن رفت و آمد می‌کنند.

 

نیوزلند

 

نیوزلند یکی از کشورهای اروپایی اس که در فهرست محبوب ترین مقاصد اسپا در جهان قرار می‌گیرد. وجود چشمه‌های آب گرم فراوان، پارک‌های موضوعی آبی با استخر آبگرم، حمام و حتی برخی از اسپاهای لوکس، نیوزیلند را در این فهرست قرار داده است. می‌توانید از آب‌های درمانی نیوزلند را در شهر تائوپو (Taupo) و دیگر چشمه‌های مخفی و آب گرم که در سراسر کشور وجود دارند، به‌طور رایگان لذت ببرید. البته باید برای پکیج‌های درمانی، وعده‌های غذایی و استراحتگاه‌ هزیه بپردازید. منطقه معروف Aro-Ha در نیوزیلند بهترین مکان برای استفاده از درمان‌های آبگرم است.

 

ایالات متحده آمریکا

 

ایالات متحده آمریکا همچنین نیز در زمینه اسپاهای لوکس وضعیت بسیار خوبی دار و اسپاهای کالیفرنیا، تگزاس و آریزونا تنها برخی از چشمه‌های آبگرم تفریحی در آمریکا هستند. در این اسپاها، اساتید مدیتیشن، متخصصان تغذیه و تراپیست‌های حرفه‌ای، درمان‌های مختلفی را از ایجاد تعادل در میدان‌های انرژی گرفته تا نور درمانی و... انجام می‌دهند. می‌توانید در فعالیت‌هایی مانند معرفی «غذاهای مفید» که می‌توانند جایگزین‌های سالم‌تری را به شما معرفی کنند، شرکت کنید.

 

آلمان

 

کشور آلمان را در هم در فهرست برترین مقاصد اسپا جهان قرار دهید. این کشور اسپاهای آبگرم لوکسی دارد که به مقاصد ایده‌آل برای افرادی که سعی در فرار و استراحت از زندگی شلوغ خود دارند، تبدیل شده است. یکی از بهترین مراکز اسپا در آلمان Schloss Elmau  نام دارد که یک استراحتگاه در کوه های آلپ باواریا برای هنرمندان و نویسندگان است. بادن- بادن یکی از معروف ترین شهرهای آبگرم جهان است که قدمت آن به سال 80 میلادی برمی‌گردد. ویلا استفانی (Villa Stephanie) از بهترین مقاصد اسپا آلمان در این شهر قرار دارد.

 

مکزیک

 

کشور مکزیک نه تنها طبیعت منحصر به فردی دارد، بلکه به دلیل وجود مراکز اسپای منحصر به فرد نیز در جهان به شهرت رسیده است. مراکز اسپا مکزیک، مانند ریزورت چابل در منطقه یوکاتان، انواع خدمات اسپا و ماساژ درمانی را ارائه می‌دهند که ریشه در شیوه‌های باستانی مایاها دارد. این مرکز اسپا بزرگ توسط خرابه‌های مایا احاطه شده و در محله‌ قرن نوزدهمی یوکاتان قرار دارد.

 

ایتالیا

 

سفر به ایتالیا تنها به آثار تاریخی این کشور، رم و ونیز ختم نمی‌شود، بلکه طبیعت و چشمه‌های آب گرم این کشور را نیز نباید از دست داد. مرکز  Acquaforte Thalasso  در ایتالیا که در ساردینیا، جزیره زیبای دریای مدیترانه قرار گرفته از مشهورترین مراکز اسپا در این کشور است. جزیره ساردینیا به دلیل سواحل زیبا، کوه‌های دیدنی و خط ساحلی طولانی که بسیار مورد توجه گردشگران ایتالیا قرار دارد. این مرکز با ارائه انواع ماساژ و خدمات درمانی، یکی از بهترین اسپاهای لوکس در ایتالیا به شمار می‌رود.

 

مقصد مهم نیست!

اگر چمدان خود را به هر یک از این مقاصد بستید و آماده سفر شدید، خدمات ماساژ و اسپا را نیز فراموش نکنید. در هر کدام از این کشورها می‌توانید از فواید ماساژ و اسپا به بهترین شکل ممکن بهره ببرید و تجربه متفاوتی داشته باشید. اگر هم قصد دارید خدمات ماساژ و اسپا را در فاصله‌ای نه چندان دور تجربه کنید، نیلوفر آبی با ارائه بهترین خدمات گزینه مناسبی است.