آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که هر چند وقت یکبار باید ماساژ بگیریم؟ این سوالی است که اغلب در پایان یک جلسه ماساژ مطرح می‌شود و به دنبال آن هستید تا در اولین فرصت وقت بعدی خود را رزرو کنید. در حالی که با توجه به نیازهای فردی هر فرد این مدت زمان متفاوت است، اما یک دستورالعمل کلی برای تعیین اینکه هر چند وقت یکبار بدنتان به ماساژ نیاز خواهد داشت، وجود دارد. با نیلوفر آبی همراه شوید تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

ماساژ با توجه به نیاز افراد

 

شما ممکن است به دلیل آسیب‌دیدگی، ورزش یا صرفا برای رهایی از استرس و تنش‌های روزمره نیاز به ماساژ داشته باشید. همانطور که می‌دانید ماساژ به کاهش استرس کمک قابل توجهی می‌کند. برای مثال، زنان باردار نیز می توانند از ماساژهای منظم، به ویژه در اواخر بارداری، بسیار سود ببرند. ماساژ بارداری به کاهش اضطراب، دردهای عضلانی و درد مفاصل و ... کمک می‌کند. در ادامه نگاهی به این راهنما بیندازید تا به شما کمک کند نیازهای شخصی خود را تعیین کرده و بدانید هر ماه چند بار باید ماساژ دریافت کنید.

 

ماساژ برای ورزشکاران

 

اگر یک ورزشکار هستید، برای ورزش و اهداف خاص خود، به دفعات متعدد ماساژ نیاز خواهید داشت. برخی از ورزشکاران روزانه ماساژ می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر این کار را قبل از یک رویداد خاص انجام می‌دهند. شما باید به برنامه تمرینی خود و آنچه که تراپیست برای ورزش، تمرین و اهداف شما توصیه می‌کند، نگاه کنید.

 

ماساژ برای کاهش درد

 

کاهش درد در قسمت‌های مختلف بدن مانند گردن، کمر و... یکی دیگر از دلایلی است که افراد را به ماساژ گرفتن ترغیب می‌کند. اگر به دلیل آسیب‌دیدگی درد دارید و می‌خواهید آن را کاهش دهید یا کنترل کنید، ماساژ درمانی یک تکنیک عالی برای انجام این کار است. مدیریت درد ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد و این یعنی شما به یک فرکانس و تکنیک فردی نیاز دارید.

اگر درد شدیدی دارید اما نیاز به مداخله پزشکی ندارید، یک یا دو بار در هفته ماساژ بگیرید. اگر متوجه شدید که درد شما کاهش یافته است یا مدیریت درد را در سطح پایین‌تری شروع کرده‌اید، تنها یک بار در هفته یا یک هفته در میان نیاز به ماساژ دارید.

 

ماساژ برای نیازهای شخصی

 

گاهی اوقات شما فقط باید استرس را در زندگی خود کاهش دهید یا راهی برای مدیریت آن داشته باشید. این استرس می‌تواند ناشی از شغل، بچه‌دار شدن یا سایر نیازهای جسمی یا روحی افراد باشد که در این صورت باز هم ماساژ یک راهکار عالی برای کاهش استرس و تسکین بدن است.

این امر برای افرادی که در موقعیت شغلی یا زندگی پر استرس قرار دارند، طبیعی است. با جلسات ماساژ هفتگی یا دو هفته‌ای می‌توانید با سبک زندگی خود کنار بیایید. ممکن است تا زمانی که ماساژ نگیرید، متوجه نشوید که حتی از استرس های عادی زندگی روزمره چقدر در عذاب هستید!

 

آیا می‌توان بیش از حد ماساژ دریافت کرد؟

ماساژ یک ابزار عالی برای تسکین استرس و افزایش کیفیت کلی زندگی است. شما اغلب برای یک هفته کامل پس از انجام ماساژ، احساس بهتری خواهید داشت. به این ترتیب نیازی به گرفتن ماساژ بیش از یک بار در هفته ندارید، مگر اینکه با درد یا آسیب مواجه باشید. از فواید ماساژ می‌توان به رفع سردردهای تنشی، افزایش انرژی و بهبود سلامت روان اشاره کرد. آیا با وجود این مزایا، چیزی به اسم ماساژ بیش از حد وجود دارد؟

در واقع، شما می توانید به طور مکرر ماساژ بگیرید. هفته‌ای یک بار بیشترین دفعاتی است که می‌توانید انجام دهید، مگر اینکه با درد یا ورزش‌های شدید سر و کار داشته باشید. بهترین فرکانس بین شما و تراپیست‌تان، تعیین می‌شود، چراکه پاسخ بدن شما به ماساژ بخش بزرگی از این تصمیم است. شما باید حداقل یک بار در ماه برای ماساژ بروید، اما در مواقع درد شدید، اغلب دو بار در هفته کافی است.

وقتی بدن شما شروع به سفت شدن و درد می‌کند، به شما می‌گوید که زمان ماساژ مجدد فرا رسیده است، اما نوع ماساژ می‌تواند بسته به نیاز بدن شما متفاوت باشد. اگر تا به حال به این فکر کرده‌اید که چند وقت یک بار ماساژ بگیریم، از این راهنما برای یادگیری نحوه گوش دادن به بدن خود و فواید ماساژ مکرر استفاده کنید.