شاید نام ماساژ با سنگ را شنیده باشید و برایتان جذاب باشد که دقیقا چه اتفاقی در طول این ماساژ می‌افتد. با نیلوفر آبی همراه شوید تا درباره انواع ماساژ سنگ و تفاوت میان آنها بیشتر بدانید.

 

ماساژ سنگ چیست؟

 

در ماساژ سنگ از سنگ‌های خاص، برای رفع گرفتگی عضلات و کاهش تنش‌های عمیق استفاده می‌شود. این نوع ماساژ با بهره‌گیری از سنگ‌های سرد و داغ فواید فیزیولوژیکی و روانی متعددی در بدن فرد ایجاد می‌نکند. ماساژ سنگ یکی از عمیق ترین ماساژهای آرامش‌بخش موجود است. ترکیب ماساژ سنگ داغ با استفاده از سنگ های بازالت که دارای آهن زیادی هستند و گرما را طولانی مدت در خود نگه می‌دارند و ماساژ سنگ سرد با بهره‌گیری از سنگ های مرمر، مزایای زیادی برای بدن دارد.

 

ماساژ سنگ داغ چیست؟

 

ماساژ سنگ داغ نوعی ماساژ درمانی است که برای کمک کردن به کاهش گرفتگی عضلات و درمان عمیق‌تر بافت‌های نرم آسیب‌دیده در سراسر بدن استفاده می‌شود. در واقع در این نوع ماساژ با استفاده از سنگ داغ که سنگ‌ها به طور معمول بازالت، نوعی سنگ آتشفشانی که گرما را در خود نگه می‌دارد، انجام می‌شود. گرمای سنگ‌های بازالت نسبت به ماساژ درمانی معمولی عمیق‌تر به بافت‌ها نفوذ می‌کند، بنابراین امکان درمان موثرتر فراهم می‌شود. در عین حال راحتی و آرامش را نیز به فرد دریافت‌کننده ماساژ ارائه می‌دهد. در طول ماساژ با سنگ داغ، سنگ‌های صاف و گرم روی قسمت‌های خاصی از بدن شما قرار می‌گیرد.

 

ماساژ سنگ سرد چیست؟

 

در ماساژ سنگ سرد با استفاده از سنگ های مرمر به کاهش التهاب و بهبود ناحیه تحت درمان منجر می‌شود. در این نوع ماساژ سیستم عصبی تحریک شده و هنگامی که در ترکیب با سنگ‌های داغ استفاده شود، یک اثر ملموس در بدن ایجاد می‌کند. این نوع ماساژ اثر ضد درد دارد و باعث ترشح پروستاگلاندین‌ (Prostaglandin) در بدن می‌شوند که اجازه می‌دهد کار عمیق‌تری در اطراف مناطق مشکل‌دار صورت بگیرد. این نوع ماساژ همچنین مقدار هیستامین را در بدن کاهش می‌دهد که باعث تحریک عضلات تحت فشار می‌شود. در نتیجه با ایجاد آرامش در عضلات منجر به انجام درمان موثرتر خواهد شد.

فواید ماساژ سنگ داغ و سرد

- کمک به درمان دردهای مزمن، التیام‌بخش

- کاهش استرس و اضطراب

- بهبود درد پشت و کمر

- نیروبخش

-آرامش‌عمیق

- کمک به بی‌خوابی  

- بهبود گردش خون

- کمک به دفع مواد زائد

- تقویت سیستم ایمنی بدن

 

 

در حین ماساژ سنگ چه اتفاقی می‌افتد؟

 

در طول این نوع ماساژ سنگ های مورد استفاده می‌توانند در بخش‌های مختلف بدن مانند امتداد ستون فقرات،، روی شکم، سینه، صورت، کف دست‌ها و ... قرار بگیرد. تراپیست می‌تواند سنگ‌ها داغ را نگه ‌دارد و بدن فرد را با استفاده از تکنیک های ماساژ سوئدی مانند ضربه‌های طولانی، حرکات دایره‌ای، ورز دادن و... ماساژ دهد. گاهی اوقات در ماساژ سنگ داغ از سنگ های سرد نیز استفاده می‌شود. سنگ‌های سرد بعد از سنگ‌های داغ برای آرام کردن رگ‌های خونی متورم شده و تسکین پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تفاوت ماساژ سنگ داغ با سنگ سرد چیست؟

ماساژ با استفاده از سنگ‌های سرد و گرم یک تکنیک ماساژ درمانی پیشرفته است که از کاربردهای همزمان این دو استفاده می‌کند. این درمان بسیار محبوب ترکیبی از درمان‌های سنتی و قدیمی برای ایجاد آرامش عمیق، جوان‌سازی و تسکین عضلات است. سنگ‌های سرد و گرم نسبت به سنگ‌های گرم سنتی و روش‌های معمول ماساژ درمانی مزایای زیادی دارند. ماساژ سنگ داغ آرامش عمیق، مثبت‌اندیشی، تعادل و التیام را برای افراد فراهم می‌کند.

این در حالی است که سرمای سنگ‌ها باعث هم طراوت‌بخش و هم آرام‌بخش است. سطح انرژی را بالا می‌برد، زیرا گردش خون را تقویت می‌کند. التهاب را کاهش می دهد و با کاهش درد، دامنه حرکت و انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد. سنگ‌های سرد فشار و درد سینوسی را تسکین می‌دهد.

 

ترکیب ماساژ سنگ داغ و سنگ سرد

ماساژ با سنگ داغ و سرد هر کدام فواید مخصوص به خود را دارند. ترکیب این دو ماساژ می‌تواند فواید بسیاری برای بدن داشته باشد. اگر به این نوع ماساژ فکر می‌کنید، می‌توانید یک یا دو بار در هفته از آن استفاده کنید. انجام ماساژ در یک مرکز ماساژ معتبر توصیه همیشگی ماست.