سواحل تایلند

 

با استراحت در یکی از سواحل زیبای تایلند، اغلب «خانم‌های پیر تایلندی» را در حال قدم زدن در حالی که جعبه یا کیفی (با ابزار ماساژ) حمل می‌کنند و به شما ماساژ تایلندی، ماساژ پا یا گردن پیشنهاد می‌دهند، خواهید دید. ماساژ سر و شانه نسبتا ارزان است و در مدت زمانی کوتاه انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که این افراد تخصص رسمی ندارند، اما به طور معمول تجربه زیادی دارند. پیشنهاد می‌کنیم یک ماساژ «نرم» از آنها بخواهید و اگر قصد انجام ماساژ پا دارید، اجازه ندهید با چوب‌هایشان کار کنند. (چراکه ممکن است راه رفتن در روزهای بعد برایتان مشکل شود!)

همچنین در برخی از سواحل تایلند، کلبه‌ها و کابین‌ها که به نوعی سالن های ماساژ تایلندی در ساحل محسوب می‌شوند، خواهید یافت. سواحل کرابی مکان خوبی برای گرفتن ماساژ در تایلند به شمار می‌رود. در صورت داشتن هر گونه مشکلات سلامتی یا سایر موارد خاص احتیاط‌ لازم را برای مراجعه به این مکان‌ها داشته باشید.

 

مراکز خرید تایلند

 

تایلند دارای مراکز خرید بسیاری است و مراکز خرید بزرگ در این کشور اغلب خدمات ماساژ نیز به مراجعان اائه می‌دهند. اگر به مراکز خرید تایلند رفتید و از گشت و گذار و خرید خسته شدید، یک ماساژ ریلکسی می‌تواند انرژی دوباره‌ای به شما بدهد. قیمت ماساژ در تایلند به طور معمول ارزان است و در مراکز خرید نیز می‌توانید با قیمت مناسب ماساژ بگیرید. سالن‌ ماساژ در مراکز خرید تایلند معمولا تمیز هستند و می‌توانید انواع ماساژ پا، ماساژ تایلندی، ماساژ پشت، ماساژ سر، گردن و شانه را در آنها تجربه کنید. حتی گاهی اوقات، ماساژ روغن و ماساژ روغن گیاهی نیز در این امکان ارائه می‌شود.

 

سالن های ماساژ در خیابان های تایلند

 

تقریبا می‌توانید ماساژ را در سالن ها یا همان مغازه‌ های ماساژ در مناطق توریستی بزرگ تایلند، مانند جزایر (پوکت، کو فانگان، سامویی و...)، در بانکوک پایتخت تایلند، در چیانگ مای، پاتایا و حتی در سالن‌ های ماساژ پوکت دریافت کنید. به طور معمول، هنگام قدم زدن در خیابان‌های این کشور کلمات «خوش آمدید، ماساژ!» را از کسانی که بیرون این مغازه‌های کوچک ایستاده‌اند و شما را به ماساژ دعوت می‌کنند، می‌شنوید. در این سالن‌ها انواع ماساژ از ماساژ تایلندی گرفته تا ماساژ پا، ماساژ روغن، سر، گردن، شانه و ... ارائه می‌شود.

 

ماساژ در هتل های تایلند

 

همانطور که گفتیم ماساژ در تایلند تقریبا در هر نقطه‌ای از این کشور یافت امکانپذیر است. در واقع ماساژ بخشی از جاذبه های تایلن به شمار می‌رود که می‌توانید آن را حتی در هتل‌ها و مهمان‌خانه‌های خوب این کشور تجربه کنید. ماساژ و اسپا در تایلند را می‌توانید در فهرست خدمات هتل های درجه بالاتر تایلند ببینید. با پرداخت هزینه بیشتر برای رزرو هتل های تایلند از خدمات متعدد ماساژ و  اسپا با کیفیت بالاتر برخوردار خواهید شد. بهترین سالن های ماساژ تایلند را می‌توانید در ریزورت‌های این کشور پیدا کنید.

ریزورت‌های لوکس تایلند نیز مراکز اسپا و ماساژ مخصوص به خود را دارند و در ارائه خدماتی مانند یوگا، ارائه خدمات زیبایی، فیتنس، مدیتیشن و ...دارای تخصص هستند. می‌توانید منوهای اسپا مربوط به ریزورت‌ها را بررسی کنید تا از قیمتها و پیشنهادات آنها مطلع شوید. تجربه ماساژ در بهترین سالن های ماساژ تایلند را شاید بتوانید با این گزینه محبوب و البته لوکس داشته باشید.

 

معابد تایلند

 

یکی دیگر از مکان هایی که می‌توانید در تایلند ماساژ بگیرید، معابد این کشور هستند که « Wats» نامیده می‌شوند. بسیاری از  معابد این کشور خدمات ماساژ تایلندی را ارائه می‌دهند. در واقع، معابد در تایلند یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های است که به طور سنتی درمان ماساژ تایلندی از گذشته در آنها انجام می‌شد.

در گذشته، این کار را راهبان انجام می‌دادند، اما امروزه اغلب یک مرکز درمانی کوچک در معابد وجود دارد که افراد باتجربه در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند. اطلاعات زیادی درباره ماساژ در معابد وجود ندارد، به طور کلی باید خودتان از کنار معابد عبور کرده و در مورد انجام ماساژ مطمئن شوید. معبد Wat Pho در بانکوک، معروف‌ترین معبد تایلند در مجاورت کاخ بزرگ این کشور است که خدمات ماساژ ارائه می‌دهد. در چیانگ مای، شمال تایلند نیز می‌توانید معابدی را بیابید که خدمات ماساژ تایلندی دارند.

 

مدرسه ماساژ تایلند

 

یکی دیگر از بهترین مکان ها در تایلند برای ماساژ گرفتن، مدارس ماساژ این کشور هستند. تعداد زیادی مدارس ماساژ تایلندی در این کشور وجود دارد که فقط کارشان آموزش نیست. این مدارس دارای یک مرکز درمانی یا کلینیک هستند و یا فقط به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند. به طور کلی، می‌توانید به درمان های ماساژ تایلندی در این مدارس اعتماد کنید.

 

در تایلند با احتیاط ماساژ بگیرید!

از مراکز لوکس ماساژ و اسپا گرفته تا مغازه‌های کوچک کنار خیابان، تقریبا در هر نقطه‌ای از این کشور می‌توانید خدمات ماساژ را دریافت کنید. اما توجه داشته باشید که ماساژ تایلندی یک ماساژ محکم و بدون روغن است و مناسب همه نیست. پیشنهاد ما این است که در سفر به تایلند ماساژ نرم بگیرید تا احساس ریلکسی و انرژی لازم را دریافت کنید.