ماساژ نه تنها به لحاظ جسمی بلکه از نظر روحی و روانی نیز بسیار روی افراد اثرگذار است. به طوری که بسیاری از ما حتی در سفر هم به دنبال مکانی برای ماساژ و حتی دریافت خدمات اسپا هستیم. حالا فرض کنید جایی را برای سفر انتخاب کنید که جزو 10 مقصد برتر ماساژ در جهان هم باشد! اگر می‌خواهید بدانید مقصد بعدی شما جزو مقاصد برتر ماساژ دنیا محسوب می‌شود یا نه، با نیلوفر آبی همراه شوید.

 

ماساژ آیورودا هندی

 

ماساژ آیورودا شاید بهترین ماساژ در جهان باشد. در واقع، آیورودای هندی بسیاری از انواع ماساژ را به وجود آورده است. در این نوع ماساژ بدن شما با استفاده از روغن های گیاهی سم‌زدایی می‌شود و استرس شما را کاهش می‌دهد. انواع تکنیک‌ های آیورودا برای بازیابی جریان انرژی حیاتی، (پرانا) در جایی که مسدود شده است، به کار گرفته می‌شود.

 

ماساژ سنگ داغ در مصر

 

گفته می‌شود که قدمت این ماساژ به مصریان باستان باز می‌گردد. ماساژ سنگ داغ احساس طبیعی گرمای فراگیر را برای تجربه آرامش عمیق در پی دارد. گرمای سنگ ها  به اعماق پوست شما نفوذ کرده و حس منحصر به فردی را منتقل می‌کند. با این ماساژ درمانی، عضلات شما شل می‌شوند و جریان خون‌تان بهبود می‌یابد. همین مسئله، باعث تامین اکسیژن برای سلول ها و پاکسازی می‌شود. در این نوع ماساژ روغن های ضروری به کار گرفته می‌شود. از زمان های قدیم سنگ های داغ برای درمان در مناطق اقیانوس آرام، آسیا و آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

 

ماساژ در بالی اندونزی

 

یکی دیگر از 10 مقاصد برتر ماساژ در جهان بدون شک جزیره بالی در کشور اندونزی است. ماساژ بالیایی نوعی ماساژ عمیق است و برای کار تقریبا روی تمام عضلات بدن طراحی شده است. تراپیست از تکنیک‌های مختلفی از جمله طب فشاری مانند نقطه فشار و فشار کف دست و تکنیک ‌های ماساژ استاندارد استفاده می‌کند. این نوع ماساژ لطیف نیست و به طور معمول در عمق عضلات احساس می‌شود. نسخه‌ های اسپا این ماساژ ملایم‌تر است و بیشتر روی آرامش تمرکز دارد.

 

ماساژ تایلندی

 

برخلاف سبک‌های ماساژ غربی، نسخه تایلندی ماساژ روی نقاط گردش خون و فشار تمرکز دارد و سلامت داخلی و همچنین انعطاف‌پذیری عضلانی را بهبود می‌بخشد. ماساژ تایلندی اغلب با پا شروع می‌شود و به تدریج به سمت بالا و سر حرکت می‌کند. بدن به آرامی به چهار حالت (خوابیدن روی شکم، خوابیدن به پشت، پهلو و حالت نشسته) قرار می‌گیرد و به این ترتیب، تراپیست می‌تواند حرکات مختلف ماساژ تایلندی را روی بدن پیاده کند.

 

ماساژ همام یا حمام ترکی

 

ماساژ حمام ترکی در واقع یک سنت و یکی از بهترین ماساژهای جهان است. حمام ترکی نسخه‌ای از حمام بخار و به طور سنتی محل حمام عمومی بوده است. این ماساژ یک درمان بسیار آرامشبخش است که از بخار داغ برای پاکسازی عمیق پوست استفاده می‌کند. صابون‌های مخصوص نیز برای لایه‌برداری و احیای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کوش‌آداسی و بسیاری شهرهای دیگر ترکیه می‌توانید این نوع ماساژ را تجربه کنید.

 

ماساژ سوئدی در استکهلم

 

ماساژ سوئدی در اروپا، به طور کلی به عنوان ماساژ کلاسیک شناخته می‌شود، که در ابتدا توسط یوهان گئورگ مزگر (Johan Georg Mezger)، درمانگر هلندی سازماندهی و توصیف شد. ماساژ سوئدی شامل مجموعه خاصی از حرکات ماساژ است و یک ماساژ ملایم برای ایجاد آرامش در بدن به شار می‌رود. این نوع ماساژ، به طور سنتی شامل حرکات غیرفعال و فعال مفاصل، کشش و خم شدن مفاصل با کمک تراپیست است.

 

ماساژ بامبو در فیلیپین

 

این ماساژ آسیایی این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این نوع ماساژ از چوب‌های بامبو با طول و قطرهای مختلف برای ماساژ بدن استفاده می‌شود. چوب ها به آرامی گرم می‌شوند و برای انجام حرکات ماساژ عمیق و طولانی برای از بین بردن تنش و کشش عضلات سفت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ماساژ لومی لومی هاوایی

 

ماساژ لومی لومی یک ماساژ سنتی مربوط به هاوایی است که با استفاده از روغن‌های طبیعی انجام می‌شود. واژه لومی لومی (یا لومیلومی) به معنای «ماساژ» است. هدف از انجام این ماساژ ایجاد آرامش روح و روان و کاهش تنش عضلانی، خستگی و رفع گرفتگی‌هاست. اولین بار این ماساژ، توسط پولینزیایی‌ها انجام شد که لومی لومی را به جزایر هاوایی آوردند.

 

شیاتسو ژاپنی

 

شیاتسو نوعی کار درمانی به شمار می‌رود که منشا آن از کشور ژاپن است. در این نوع ماساژ درمانی از تکنیک‌های ورز دادن، فشار دادن، تسکین‌دهنده، ضربه زدن و کشش استفاده می‌شود. این ماساژ بدون روغن و از روی لباس‌های سبک و راحت صورت می‌گیرد. شیاتسو به معنای فشار انگشت است.

 

آروماتراپی در هند

 

حدود 6000 سال است که از روغن های ضروری برای اهداف درمانی استفاده می‌شود. چینی‌ها، هندی‌ها، مصری‌ها، یونانی‌ها و رومی‌های باستان از این روغن‌ها در لوازم آرایشی، عطر و ... استفاده می‌کردند. اسانس‌ها به طور معمول برای اهداف درمانی، بهداشتی، آیینی و ایجاد آرامش، استفاده می‌شدند. آروماتراپی یا همان رایحه درمانی روشی است که در آن از روغن های ضروری برای فواید درمانی استفاده می‌شود. مولکول‌های عطر موجود در اسانس‌ها از اعصاب بویایی به طور مستقیم به مغز می‌روند و به‌ویژه بر مرکز عاطفی مغز تاثیر می‌گذارند.

 

ماساژ محبوب در جهان

این روزها تقریبا به هر نقطه‌ای از جهان که بروید، می‌توانید از خدمات ماساژ و اسپا بهره‌مند شوید. اما مقاصدی هستند که در این زمینه تاریخی غنی دارند و ماساژ این کشورها به دیگر نقاط جهان گسترش یافته است. ما در این مطلب 10 مقصد برتر ماساژ در جهان را به شما معرفی کردیم. اگر هر یک از این مقاصد در لیست سفر بعدی شما قرار دارد، حتما ماساژ گرفتن در آنها را فراموش نکنید!