یوگا، تمرینی که چگونگی کشش و تنفس را به شما می‌آموزد، می‌تواند زندگی‌تان را با کاهش استرس و پیشگیری از آسیب، بهتر کند. شاید بیشتر کلاس های یوگا توسط خانم‌ها پر شده باشند، اما، برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، این فقط یک ورزش برای بانوان نیست. با انجام دادن حرکات یوگا می‌توانید تمرکز ذهنی خود را تقویت کرده و سیستم بدن خود را از سموم خلاص کنید. حتی می‌توانید انگشتان پاهایتان را لمس کنید؛ بهبود انعطاف‌پذیری تقریبا در هر ورزشی یک امتیاز محسوب می‌شود. نتایج واقعی تمرین منظم یوگا کاملا عملی است و شما به تجهیزات خاصی به جز یک فضای کوچک و یک زیرانداز نیاز ندارید. اگر هنوز مطمئن نیستید که یوگا می‌تواند برای آقایان یک ورزش ایده‌آل باشد، با نیلوفر آبی همراه شوید و این 7 دلیل را برای اینکه مردان باید یوگا تمرین کنند، بخوانید.

 

1- یوگا استرس را از بین می‌برد

 

همه ما راه‌هایی برای مقابله با استرس پیدا می‌کنیم. یکی از این راه‌ها انجام حرکات یوگاست. یوگا از تعدادی تکنیک آرام‌سازی استفاده می‌کند که با تمرین منظم می‌تواند شما را به طور کلی آرام‌تر کند. یوگا در کنار آموزش بدن، ذهن شما را آموزش می‌دهد تا حقایق مهمتری را ببینید و به جای ترسیدن از روی قدرت عمل کنید.

 

2- انعطاف‌پذیر شوید!

 

یکی دیگر از دلایلی که مردان باید یوگا تمرین کنند، بالا بردن انعطاف‌پذیری بدن آنهاست. بیشتر آساناهای یوگا (حرکات بدنی) شامل یک یا چند چرخش ستون فقرات برای شل کردن مفاصلی است که ستون فقرات شما را تشکیل می‌دهند. این مسئله می‌تواند بازی تنیس و حتی زدن ضربات گلف ارتقا دهد و همچنین به سم‌زدایی بهتر و هضم خوب کمک کند. یوگی کامرون آلبوریزان، درمانگر آیورودا، استاد یوگا و نویسنده کتاب The One Plan می‌گوید: «بدن را مانند اسفنجی در نظر بگیرید که با آب کثیف سینک پر شده است. چرخش‌های آرام به فشرده شدن اسفنج و پاکسازی آن کمک می‌کند.»

 

3- یوگا ماهیچه‌ها را شکل می‌دهد

 

یوگا از وزن بدن شما برای ایجاد حجم و قدرت استفاده می‌کند. باور نمی‌کنید؟ به این فکر کنید که عضله‌سازی به چند وزنه سنگین و چند جلسه تمرینی احتیاج دارید؟ یوگا به شما این امکان را می‌دهد تا با انجام حرکات شنای طولانی، اسکات و بلند کردن پا از همان مزایای عضله‌سازی بهره ببرید. انجام یوگا هم به عضله‌سازی کمک می‌کند و در هر جلسه شما قوی‌تر خواهید شد.

 

4- جلوگیری از آسیب های تمرینی

 

یکی از فواید یوگا برای آقایان پیشگیری از آسیب‌هایی است که در تمرین ایجاد می‌شود. بیشتر کلاس های یوگا با یادآوری رعایت نیازها و محدودیت های خاص بدن در آن روز به خصوص شروع می‌شوند. این توانایی اولیه برای اسکن و ارزیابی خود در حین تمرین به کاهش صدمات هنگام دویدن یا انجام ورزش های دیگر کمک می‌کند. به علاوه، کسانی که یوگا انجام می‌دهند، به دلیل انعطاف‌پذیری و کشش خوب بدن، پس از ورزش یا تحت فشار قرار گرفتن سریع‌تر بهبود می‌یابند.

 

5- ذهن خود را آرام کنید

 

در میان برنامه‌های شلوغ زندگی روزمره، تعهد به فضای آرام کلاس یوگا ممکن است تنها راه برای برخی از افراد باشد تا کمی آرامش بگیرند و درست نفس بکشند. اسکات رودوین، بنیانگذار  Radiance Yoga، توضیح می‌دهد، تمرینات تنفسی که پرانایاما نامیده می‌شوند، طی هزاران سال توسعه یافته‌اند تا جریان بی‌پایان افکار را آرام و رام کنند. او می‌گوید که این مسئله منجر به تمرکز بیشتر در طول هر ژست یوگا می‌شود و در بیشتر موارد، آرامشی ایجاد می‌کند که در بقیه روز ادامه دارد.

 

6- بوی بهتری می‌دهید!

 

این واقعا جدی است! مایکل هیوت (Michael Hewitt)، بنیانگذار آکادمی یوگا ساروا، می‌گوید که یوگا بسیار به دفع مواد زائد کمک می‌کند. او می‌گوید: «از لحاظ ظاهری، تمرین منظم یوگا موثرتر از ادکلن است. بازدم و تعریق به خلاص شدن از شر سموم در کلاس یوگا کمک می‌کند، به طوری که پس از آن، عرق بدن شما واقعا بوی بهتری خواهد داد. هیوت می‌گوید: «بعد از کلاس، [بدن شما] تمیزتر، مطمئن‌تر و متمرکزتر از زمانی است که وارد کلاس می‌شوید.»

 

7- هدف‌گذاری کنید

 

بیشتر استادهای یوگا از شما می‌خواهند که برای آن جلسه خاص یا در بخش دیگری از زندگی خود یک انگیزه و هدف تعیین کنید. این عمل حتی می‌تواند گفتن یک نکته ساده در ذهن‌تان مانند اینکه «من می‌خواهم یک ساعت آینده را به خودم آسان بگیرم» باشد. این نکته می‌تواند تاثیرات زیادی داشته باشد. همه ما می‌دانیم چگونه به آنچه می‌خواهیم برسیم، اما بسیاری از ما با دانستن آنچه می‌خواهیم مشکل داریم. یوگا می‌تواند کمک کند تا این سوال در زندگی روزمره واقعی‌تر، ملموس‌تر و قابل دسترس‌تر شود.

 

یوگا مخصوص جنسیت خاصی نیست!

در این مقاله 7 دلیل برای اینکه مردان باید یوگا تمرین کنند گفتیم. به طور کلی یوگا ورزشی پر از فواید متعدد است و واقعا مخصوص خانم‌ها یا فقط آقایان نیست. تمام افراد می‌توانند از فواید متعدد این ورزش بهره‌مند شوید. کافی است بدانید کدامیک از انواع یوگا مناسب شماست و در چه کلاسی باید ثبت‌نام کنید.