تاریخچه استفاده از روغن زیتون یونان باستان بازمی‌گردد که از آن به عنوان دارویی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کردند. همچنین به عنوان اسانس برای درمان بیماری های پوستی بهره می‌گرفتند. این روغن از زیتون به دست می‌آید و در حال حاضر برای پخت و پز و در صنایع دارویی و آرایشی استفاده می‌شود. روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری است، بنابراین یکی از بهترین روغن های ماساژ بدن نیز به شمار می‌رود. با نیلوفر آبی همراه شوید و درباره فواید ماساژ با روغن زیتون بیشتر بدانید.

 

خواص روغن زیتون برای ماساژ

 

روغن زیتون طبیعی بدون شک سالم‌ترین منبع چربی محسوب می‌شود، زیرا سرشار از چربی‌های غیراشباع، اسید اولئیک، اسیدهای چرب امگا 6، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین E، ویتامین K و آنتی‌اکسیدان‌ها است. فواید درمانی شگفت انگیز ماساژ بدن با روغن زیتون متعدد هستند. ماساژ روغن زیتون به تسکین درد عضلات و مفاصل کمک می‌کند و ترکیبات ضد التهابی قوی موجود در این روغن درد آرتریت را تسکین می‌دهد، بافت‌های ملتهب را بهبود بخشیده و باعث محافظت از پوست در برابر عفونت می‌شود. در ادامه با مزایای ماساژ با روغن زیتون بیشتر آشنا شوید.

 

تسکین دهنده درد و التهاب

 

این یکی از بهترین فواید ماساژ با روغن زیتون برای بدن است. فشار زیاد، نشستن طولانی‌مدت مقابل کامپیوتر یا ورزش سنگین، اغلب می‌تواند منجر به کشیدگی و ملتهب شدن عضلات و مفاصل شود، اگرچه ما به طور غریزی به سراغ مسکن‌های بدون نسخه می‌رویم، اما در واقعیت فقط تسکین موقت خواهیم داشت. آنچه بدن ما به آن نیاز دارد، یک ماساژ مغذی و کامل است. ماساژ بدن با روغن زیتون بکر که کمی گرم باشد به تسکین دردهای عضلانی، اسپاسم، رگ به رگ شدن و مفاصل ملتهب و همچنین به کاهش درد ناشی از آرتروز و نقرس نیز کمک می‌کند. این ماساژ هنگامی که با حرکات یوگا مناسب کمر و پاها ترکیب شود، حتی عملکرد بهتری هم خواهد داشت.

 

کاهش استرس با استفاده از روغن زیتون برای ماساژ

 

زندگی ما پر از فشار و تنش است، چه در محل کار و چه در خانه، ما درگیر فشار پروژه‌های معلق، ضرب‌الاجل‌ها، صورت‌حساب‌های پرداخت نشده و مسائل خانوادگی هستیم. همه این‌ها اغلب باعث ایجاد استرس و تنش در زندگی روزمره ما می‌شوند و همواره به دنبال راهی برای آرام کردن ذهن خود هستیم. ماساژ بدن با روغن زیتون آرام‌بخش است و به آرام کردن اعصاب، افزایش گردش خون در بدن، بهبود سطح انرژی و تامین مواد مغذی بدن کمک می‌کند.

 

روغن زیتون به کاهش آفتاب سوختگی کمک می‌کند

 

همه ما به آفتاب تابستانی و سواحل شنی علاقه داریم، اما گاهی این آفتاب گرفتن منجر به سوختگی می‌شود. یکی دیگر از فواید ماساژ با روغن زیتون برای پوست است که یک درمان طبیعی شگفت‌انگیز جهت تسکین و رفع آفتاب سوختگی به شمار می‌رود. مقدار مساوی روغن زیتون و آب را در یک بطری مخلوط کرده و خوب تکان دهید. حالا این مخلوط روی تمام بدن خود ماساژ دهید. آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی به ویژه اسکوالن، ویتامین‌ها و فیتواسترول‌های موجود در روغن زیتون به تسکین سوزش پوست که ناشی از آفتاب سوختگی است، کمک می‌کند.

 

ماساژ روغن زیتون، سلولیت را کاهش می‌دهد

 

سطح ناهموار پوست همیشه ما ناراحت کرده و حتی گاهی اعتماد به نفس‌مان را می‌گیرد. ماساژ منظم بدن با روغن زیتون یک راه‌حل طبیعی برای خلاص شدن از این سلولیت‌هاست. روغن زیتون را با قهوه آسیاب شده مخلوط کنید یا مخلوطی از یک فنجان روغن زیتون و 250 میلی‌لیتر آب درست کنید و نواحی دارای سلولیت را با این مخلوط ماساژ دهید. 30 دقیقه صبر کند و سپس با آب ولرم بشویید. قبل از ماساژ روغن زیتون، دوش آب گرم بگیرید و نواحی دارای سلولیت را با یک بُرس مخصوص بدن ماساژ دهید.

 

روغن زیتون به رفع گرفتگی گردن، شانه و کمر کمک میکند

 

سبک زندگی مدرن به طور کلی کم تحرک است و از آنجایی که بیشتر کار ما با کامپیوتر انجام می‌شود، ساعت‌های طولانی جلوی صفحه نشسته‌ایم و حرکت خاصی نداریم. همین مسئله باعث گرفتگی عضلات گردن و شانه می‌شود. برخی از ورزش ‌های کششی آسان شانه و گردن یا ماساژ روغن زیتون گرم، با افزایش گردش خون و جریان انرژی باعث کاهش تنش در این بخش‌های بدن می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب شیمیایی اولئوکانتال موجود در روغن زیتون مانند داروهای ضد التهابی عمل کرده و از تولید آنزیم‌های پیش التهابی CoX-1 و COX-2 جلوگیری می‌کند.

 

آبرسانی پوست خشک از فواید ماساژ با روغن زیتون

 

خواص مرطوب‌کنندگی شگفت‌انگیز روغن زیتون آن را به یکی از اجزای اصلی محصولات صورت برای پوست های خشک تبدیل کرده است. از فواید ماساژ صورت با روغن زیتون می‌تواند به تغذیه کامل پوست اشاره کرد. روغن زیتون به لایه‌های داخلی پوست نفوذ کرده و آن را مرطوب و هیدراته نگه می‌دارد. روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب مفید برای سلامتی است که به مرطوب کردن و تغذیه پوست کمک می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن باعث کاهش خشکی، ترک خوردگی و خارش پوست شده و تحریکات و عفونت‌های میکروبی آن را تسکین می‌دهند. همچنین، این آنتی‌اکسیدان‌ها خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و تغییر رنگ ناهموار پوست را درمان می‌کنند. به طور کلی از فواید ماساژ بدن با روغن زیتون برای زیبایی پوست و مو می‌توان به ایجاد درخشندگی، انعطاف‌پذیر و جوانسازی آن اشاره کرد.

 

روغن زیتون ترک های پوستی را کاهش می‌دهد

 

استرچ مارک یا ترک های پوستی یکی از مشکلات آزاردهنده است که بیشتر در بین خانم‌ها دیده می‌شود زیرا پوست آنها در مقایسه با آقایان نرم و لطیف‌تر است. این ترک های پوستی بر اثر افزایش یا کاهش ناگهانی وزن یا بارداری ایجاد می‌شوند. ماساژ پوست با روغن زیتون گرم روی نواحی آسیب‌دیده یک درمان موثر برای رفع ترک های پوستی (البته در مراحل اولیه ایجاد) است. در حین ماساژ دادن پوست، مطمئن شوید که روغن کاملا جذب منافذ شود. ماساژ روغن زیتون گردش خون را بهبود می‌بخشد و پوست را هیدراته، مرطوب و صاف می‌کند. در نتیجه باعث نرمی و لطافت آن شده و به کاهش ترک های پوستی کمک خواهد کرد.

 

روغن زیتون شوره سر را کاهش می‌دهد

 

ماساژ سر با روغن زیتون اغلب آرامش‌بخش است، تنش و اضطراب را از بین می برد، اما به عنوان یک راه طبیعی موثر برای درمان شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست سر نیز عمل می‌کند. روغن زیتون سرشار از ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که باعث تسکین خارش و سوزش پوست سر می‌شود و آن را رطوبت‌رسانی می‌کند. روغن زیتون را کمی گرم کرده، روی سر بمالید و به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید. بگذارید یک ساعت بماند و با شامپوی ملایم بشویید.

 

با ماساژ روغن زیتون بهتر بخوابید!

 

خواب بخش مهمی از زندگی انسان است، چراکه به ذهن و بدن آرامش می‌دهد و به مغز انرژی دوباره برای آغاز روزی دیگر را می‌بخشد. ماساژ روغن زیتون آرامش‌بخش و کاهش‌دهنده استرس است که می‌تواند به درمان اختلالات خواب و بی‌خوابی ناشی از استرس، درد عضلانی و سردرد کمک کند. ماساژ روغن زیتون همچنین باعث تسکین و آرامش در عضلانی، بهبود گردش خون بدن، کاهش فشار خون و ضربان قلب و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و در نهایت خواب بی‌دردسری خواهید داشت.

 

از فواید ماساژ با روغن زیتون غافل نشوید

حالا که با فواید شگفت‌انگیز روغن زیتون آشنا شدید، سعی کنید یک ماساژ ایده‌آل بگیرید. نه تنها می‌توانید از روغن زیتون برای ماساژ در منزل بهره بگیرید، بلکه امکان رفتن به یک مرکز معتبر ماساژ را نیز خواهید داشت. یک تراپیست حرفه‌ای با ترکیبی از روغن های ضروری، بهترین گزینه برای گرفتن ماساژ و استفاده از انواع فواید آن محسوب می‌شود.