یکی از اهداف اصلی ماساژ در کنار آرامش، رفع تنش‌های و گرفتگی‌های عضلانی است که در نهایت به تسکین درد در افراد منجر می‌شود. تحرک کم، پشت میز نشستن‌های طولانی مدت، کار با کامپیوتر و عوامل متعدد دیگری باعث انواع گرفتگی در بدن ما می‌شوند و ماساژ می‌تواند راهکار رفع آنها باشد. بسته به اینکه در کدام ناحیه از بدن‌تان با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید از انواع ماساژ درمانی برای تسکین درد استفاده کنید. از دردهای روزمره گرفته تا دردهای مزمن، این روش درمانی می‌تواند یک درمان عالی برای بسیاری از افرادی باشد که از شرایط مختلف رنج می‌برند. در ادامه، با نیلوفر آبی همراه شوید تا بهترین ماساژ برای تسکین درد را بیشتر بشناسید.

 

انواع ماساژ برای دردهای عمومی یا مزمن

 

به طور کلی اعتقاد بر این است که ماساژ درمانی بافت‌ها و ماهیچه‌ها را برای بهبود جریان خون، کاهش تنش و تسکین درد فعال می‌کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ماساژ سوئدی از جمله انواع ماساژ است که در کاهش درد کاربرد دارد. تکنیک های ماساژ سوئدی باعث افزایش گردش خون، کاهش تنش و در نهایت کم شدن درد می‌شود. برای تسکین درد، اولین پیشنهاد ما به شما انجام ماساژ سوئدی است.

این نوع ماساژ بر آرامش عمیق و کامل تمرکز دارد اما می‌تواند برای رهاسازی گرفتگی عضلات نیز استفاده شود. ماساژ سوئدی یک انتخاب عالی برای کاهش استرس محسوب می‌شود و همچنین برای افرادی که به دلیل گرفتگی عضلانی، درد کل بدن را تجربه می‌کنند، مناسب است.

 

کدام نوع ماساژ برای کمر درد مناسب است؟

 

این روزها کمر درد یکی از دردهای شایع در میان مردم محسوب می‌شود. کمردرد برای برخی قابل تحمل است، اما بعضی‌ها را حسابی از کار می‌اندازد. ماساژ درمانی برای بیشتر افرادی که از این عارضه رنج می‌برند، تسکین به حساب می‌آید. بهترین ماساژ برای کمر درد در مواردی که فرد با گره‌های عضلانی مواجه است، ماساژ سوئدی و ماساژ ورزشی معجزه می‌کند، اما در موارد شدیدتر افراد می‌توانند از انواع درمان نقاط ماشه ای (تریگر پوینت) و ماساژ بافت عمیق نیز استفاده کنند. اگر با شرایط خاصی مواجه هستید، قبل از انجام هر گونه ماساژ درمانی حتما با پزشک خود صحبت کنید. ماساژ در کنار درمان های پزشکی، می‌تواند به تسکین درد و کاهش علائم کمک کرده و حتی نیاز به برخی داروها را کمتر کند.

 

بهترین ماساژ برای تسکین دردهای عضلانی

 

افراد گاهی اوقات به دلیل ورزش یا فعالیت های ورزشی برای ایجاد تناسب اندام دچار درد عضلانی می‌شوند. در چنین مواردی نیز ماساژ درمانی می‌تواند به تسکین درد کمک کند. اگر با این نوع درد درگیر هستید، بهترین نوع ماساژ، ماساژ ورزشی است. این نوع ماساژ درمانی برای مشکلات عضلانی که ممکن است بعد از یک تمرین سخت رخ دهد، بهترین گزینه به شمار می‌رود. علاوه بر ماساژ ورزشی، درمان نقطه ماشه ای نیز برای تسکین دردهای عضلانی ناشی از ورزش بسیار مناسب خواهد بود. در این روش تمرکز به‌طور کلی روی عضلات نیست، بلکه روی گره‌های ماهیچه‌هاست. ماساژ نقطه ماشه ای شبیه به بافت عمیق است که بسیار عمیق‌تر از ماساژ سوئدی روی عضله کار می‌کند.

 

ماساژ برای درمان فیبرومیالژیا

 

فیبرومیالژیا نوعی اختلال به شمار می‌رود که باعث ایجاد دردی پراکنده در بدن، همچنین مشکلات خواب، خستگی و در نهایت اثرگذاری روی خلق و خوی افراد می‌شود. ماساژ بافت همبند، که بیشتر به عنوان ماساژ بافت عمیق شناخته می‌شود، می‌تواند به کاهش درد مرتبط با این بیماری کمک کند. از ماساژ سنگ داغ نیز می‌توانید برای کاهش درد در چنین مواردی استفاده کنید. 

مطالعات نشان داده است که افرادی که این نوع ماساژ درمانی را دریافت می‌کنند، دردشان به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. هنگامی که این درمان طولانی مدت استفاده می‌شود، آنها می‌توانند کاهش علائم سلامت روان مانند رفع افسردگی را نیز مشاهده کنند.

 

همین امروز بهترین ماساژ برای تسکین درد را انتخاب کنید!

همانطور که گفتیم ماساژ گرفتن یکی از بهترین راهکارهای تسکین درد است. فقط باید یک مرکز مطمئن با کادر مجرب برای ماساژ انتخاب کنید تا بتوانید از فواید ماساژ به راحتی بهره‌مند شوید. قبل از انتخاب مرکز ماساژ کمی تحقیق کنید و قبل از دریافت درمان در مورد سابقه سلامتی‌تان با تراپیست خود صحبت کنید.

توجه داشته باشید که در ابتدا یک و با یک جلسه ماساژ ممکن است به نتیجه دلخواه نرسید. بنابراین با تراپیست خود مشورت کنید، چرا که بهبودهای قابل توجه به طور معمول به جلسات متعدد ماساژ نیاز دارند. اما پس از اولین درمان، مقداری تسکین درد را تجربه خواهید کرد. همچنین هنگام ماساژ درمانی در زمینه هر نوع درد مزمن یا درد ناشی از یک بیماری، ابتدا باید با پزشک خود صحبت کنید. گره‌های عضلانی ساده می‌توانند به راحتی درمان شوند، اما عوامل زمینه‌ای یا سایر مسائل به این سادگی نیستند.