ماساژ درمانی به طور معمول با دستکاری بافت‌های نرم و ماهیچه‌ها برای افزایش گردش خون، کاهش تنش عضلانی و بهبود انواع گرفتگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افرادی که گردن درد و گرفتگی مزمن در این ناحیه دارند، کمک گرفتن از یک تراپیست باتجربه می‌تواند موثر باشد. اگر به دنبال بهترین ماساژ برای گردن درد هستید، با نیلوفر آبی همراه شوید.

 

ماساژ درمانی برای گردن درد مزمن

 

انواع مختلفی از ماساژ وجود دارد که در تکنیک‌ها، ضربه‌ها و فشار اعمال شده با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. حتی در مواردی که فقط درد در قسمت گردن است، ماساژ به طور معمول روی گردن، شانه‌ها و قسمت پشت انجام می‌شود، چرا که این نواحی به یکدیگر مرتبط هستند.

انواع متعدد از ماساژ گردن برای درمان درد این قسمت به کار گرفته می‌شوند. در برخی از این ماساژها از روغن‌های مخصوص یا رایحه درمانی برای رفع گرفتگی و در نهایت ایجاد آرامش استفاده می‌شود. در ادامه با رایج ‌ترین انواع ماساژ برای گردن درد بیشتر آشنا شوید.

 

بهترین نوع ماساژ برای گردن درد کدام است؟

 

ماساژ درمانی برای کمک به انواع درد گردن و کمر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به رفع علائم آن کمک کند. انواع مختلفی از این روش درمانی برای انتخاب وجود دارد، اما بهترین نوع ماساژ برای درد گردن، ماساژ سوئدی و بافت عمیق است.

ماساژ سوئدی: ماساژ سوئدی رایج ترین نوع ماساژ برای گردن درد و گرفتگی‌های پشت است. این نوع ماساژ بیشتر روی حرکات طولانی و ثابت تمرکز دارد که به طور معمول در جهت جریان خون به قلب انجام می‌شود. یکی از اهداف و فواید ماساژ سوئدی، علاوه بر تسکین درد، رهایی از تنش و ایجاد آرامش در کل بدن است.

از فواید ماساژ سوئدی برای گردن درد می‌توان به ایجاد آرامش عضلات و بافت‌ها اشاره کرد و این نوع ماساژ برای کسانی که از درد گردن و شانه رنج می‌برند، انتخابی عالی به شمار می‌رود. در یک تحقیق، افرادی که به گردن درد مبتلا بودند و به طور منظم ماساژ سوئدی دریافت کردند، با بهبود قابل توجه علائم این عارضه مواجه شدند. کسانی که ماساژ سوئدی دریافت می‌کردند، داروهای ضد درد را بیشتر از شرکت‌کنندگانی که ماساژ دریافت نکرده بودند، کم کردند.

ماساژ بافت عمیق: در این نوع ماساژ، به طور معمول از ضربات و حرکات عمیق‌تری برای کار روی لایه‌های عمیق‌تر عضلات و بافت‌های همبند استفاده می‌شود. در مقایسه با ماساژ سوئدی، ماساژ بافت عمیق معمولا بیشتر روی ناحیه‌ درد تمرکز می‌کند. اگر از گردن درد رنج می‌برید، ماساژ بافت عمیق برای رفع گرفتگی و بهبود آن مناسب است.

ماساژ بافت عمیق برای رهایی از تنش و درد مزمن می‌تواند به شما کمک کند. گردن یک ناحیه حساس است، بنابراین حتما یک درمانگر مناسب انتخاب کرده تا از هر گونه درد اضافی ناشی از تکنیک‌های نادرست، جلوگیری کنید.

 

اثربخشی ماساژ درمانی روی گردن درد چقدر است؟

 

ماساژ گردن می‌تواند باعث تسکین درد و بهبود دامنه حرکتی شود، به‌ویژه زمانی که توسط یک تراپیست آموزش‌دیده و چند بار در هفته و به مدت چند هفته انجام شود. برخی تحقیقات فواید ماساژ گردن را برای گرفتگی اثبات می‌کند و استفاده از آن در سطح متوسط مفیدتر از ماساژ سبک است.

حقیقت این است که داشتن یک پاسخ محکم در مورد اینکه آیا ماساژ گردن موثر است یا نه، کار ساده‌ای نیست. انواع مختلفی از ماساژ درمانی وجود دارد که از تکنیک‌های متفاوت‌تری استفاده می‌کنند. افرادی که این درمان را دریافت می‌کنند، ممکن است واکنشی مشابه به درمان نشان ندهند.

با این وجود، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا ماساژ گردن برای کاهش درد مزمن و گرفتگی گردن مفید است یا خیر، باید انجام شود. اگرچه فواید ماساژ گردن می‌تواند موقتی باشد، اما در مدیریت دردهای شدید و ناگهانی و کمک به بهبود کیفیت زندگی نقش دارد.

آیا ماساژ گردن عوارض دارد؟

 ماساژ درمانی برای گردن یک درمان بی‌خطر به شمار می‌رود. برخی از افراد ممکن است مدت کوتاهی پس از ماساژ دچار افزایش درد و یا تورم گردن شوند، اما این عوارض جانبی به طور معمول طولانی نیستند و به سرعت از بین می‌روند. در موارد نادری که ماساژ بیش از حد سخت اعمال می‌شود یا در صورت وجود آسیب قبلی در گردن، ماساژ می‌تواند منجر به ایجاد عوارض شود.

 

تغییر سبک زندگی!

ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش درد و گرفتگی گردن کمک کند، اما رعایت برخی موارد نیز در این میان حائز اهمیت است. تغییر سبک زندگی مانند کاهش استرس و تغییر وضعیت بدن و پیشگیری از نشستن‌ها و کار طولانی، بهترین اقداماتی است که می‌توانید برای جلوگیری از درد و تنش عضلانی انجام دهید. حتما به طور منظم حرکات کششی انجام داده و سر خود را در وضعیت مناسب قرار دهید. ورزش کردن، خوب خوابیدن و رژیم غذایی سالم نیز می‌تواند به حفظ سلامت عضلات شما کمک کند.