ماساژ صورت مانند یک تمرین کوچک برای عضلات کلیدی صورت و نقاط فشار مانند خط فک، استخوان گونه و پیشانی است. این تمرین کوچک می‌تواند به افزایش گردش خون صورت و در نتیجه شادابی و جوانی پوست کمک کند. در ادامه با مهمترین فواید ماساژ صورت آشنا شوید.

 

ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی پوست

بسیاری از ما تنش زیادی در چهره خود داریم، به ویژه هنگام استرس، خستگی، تمرکز، عصبانیت و...، پیشانی و ناحیه چشم خود را منقبض می‌کنیم که به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. ماساژ صورت و حرکات لیفتینگ، به خصوص در امتداد ناحیه گردن و خط فک، پوست را سفت و پرانرژی نگه می‌دارد و از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. اگر پوستی زبر دارید یا رنگ پوست‌تان درخشان و یکدست نیست، با ماساژ صورت می‌توانید پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

 

ماساژ صورت برای پاکسازی

عوامل محیطی و شلوغی زندگی روزمره می‌تواند باعث تجمع سموم در پوست ما شوند و باعث ایجاد خطوط ریز، پف چشم و جوش صورت شود. ماساژ صورت جریان خون را افزایش می‌دهد، تخلیه لنفاوی را در صورت شروع می‌کند و به این ترتیب، مواد زائد و سموم دفع می‌شوند. ماساژ صورت برای شادابی پوست بسیار مفید است و با انجام آن، پوست صورت شما هم از درون و هم از بیرون شفاف و تمیز نگه داشته می‌شود.

 

 

ماساژ صورت برای کلاژن سازی

تکنیک‌های مورد استفاده در ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود. این افزایش جریان خون باعث از بین رفتن پف زیر چشم می‌شود، رنگ پوست را یکدست می‌کند و در نهایت همانطور که پیش از این ذکر کردیم، باعث سم‌زدایی پوست خواهد شد. وقتی اکسیژن بیشتر به پوست برسد، باعث افزایش تولید کلاژن و رشد سلولی می‌شود و در نتیجه پوستی صاف و درخشان ایجاد می‌کند.

 

ماساژ صورت برای آرامش

علاوه بر فوایدی که به آن اشاره کردیم، ماساژ صورت می‌تواند به همان اندازه که تنش عضلانی را کاهش می‌دهد، در کاهش تنش روحی نیز مفید باشد. ماساژ در پایان یک روز طولانی می‌تواند احساس آرامش و راحتی بیشتری برای فرد ایجاد کند.

 

ماساژ صورت برای جوانسازی

ماساژ صورت نه تنها به تقویت عضلات صورت، بلکه به کاهش علائم پیری نیز کمک می‌کند. از آنجایی که آلودگی، استرس و سبک غلط زندگی تاثیرات مخربی روی پوست ما می‌گذارد، تکنیک ماساژ صورت می‌تواند علائم پیری را به تعویق بیندازد. ماساژ منظم صورت همچنین می‌تواند به کاهش خطوط ریز، چین و چروک و از بین رفتن لکه‌های تیره کمک کند. ماساژ صورت به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند و شما را جوانتر نشان می‌دهد.

 

ماساژ صورت برای جوش

ماساژ صورت به کاهش آکنه و جای جوش کمک می‌کند. ماساژ صورت با دفع سموم باعث پاکسازی پوست صورت خواهد شد. وقتی منافذ تمیز می‌شوند، آکنه از بین می‌رود. با ماساژ منظم، بافت و رنگ پوست بهتر می‌شود و در نتیجه اسکار آکنه نیز کاهش می‌یابد. ماساژ ملایم پوست به از بین بردن آلودگی‌های صورت، حفظ سلامت و تمیزی آن کمک می‌کند.

 

 

ماساژ صورت برای تسکین درد

یکی از فواید ماساژ صورت نه تنها کاهش استرس و نرمی و لطافت پوست است، بلکه خواص دیگری مانند تسکین درد و التیام پوست را نیز به همراه دارد. استرس، اضطراب، سردرد می‌تواند بر عضلات صورت تاثیر بگذارد، اما یک ماساژ خوب صورت می‌تواند به آرام کردن درد عضلانی کمک کرده و انعطاف‌پذیری عضلات را بیشتر کند.

 

ماساژ صورت برای روشن شدن پوست

همانطور که می‌دانید ماساژ صورت جریان خون را افزایش می‌دهد و باعث سلامتی پوست می‌شود. افزایش گردش خون نیز پوست شما را روشن‌تر کرده و رنگ پوست را یکنواخت می‌کند. بهبود گردش خون منجر به جریان خوب اکسیژن در پوست صورت می‌شود که رنگ چهره را شاداب و درخشندگی سالمی به آن می‌بخشد.

 

انواع ماساژ صورت

ماساژ سوئدی: رایج ترین نوع ماساژ است که شامل ضربات نرم روی بالاترین لایه‌های ماهیچه‌ها است. ماساژ سوئدی آرامش و انرژی ایجاد می‌کند.

ماساژ شیاتسو: شیاتسو به معنای فشار انگشت است. در این حالت، تراپیست از سطح متفاوتی از فشار روی نقاط خاصی از بدن استفاده می‌کند. این ماساژ به باز کردن انسداد ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

طب فشاری: یک تکنیک ماساژ خاص به شمار می‌رود که هدف آن شل کردن عضلات، کاهش درد و افزایش گردش خون در بدن است.

 

برای ماساژ صورت از چه روغنی استفاده کنیم؟

 

بهترین روغن برای ماساژ صورت بسته به اینکه چه نوع پوستی دارید، متفاوت است. اگر پوست چرب دارید باید با یک سرم سبک یا مرطوب‌کننده مخصوص ماساژ صورت را انجام دهید. در صورتی که پوست خشک داشته باشید، هم باید از روغن صورت مناسب پوست خود استفاده کنید. همچنین قبل از استفاده از محصول و شروع ماساژ، حتما باید پوست شما تمیز باشد. انواع روغن ماساژ صورت مناسب پوست‌های مختلف در دسترس هستند.

بهترین روغن های ماساژ برای صورت

- ماساژ صورت با روغن زیتون      

- ماساژ صورت با روغن نارگیل

- ماساژ صورت با روغن بادام شیرین

- ماساژ صورت با روغن جوجوبا

- ماساژ صورت با روغن کرچک

                       

ماساژ صورت را اصولی انجام دهید!     

ماساژ اصولی صورت هیچ عارضه جانبی ندارد، فقط باید از محصولات قابل اعتماد استفاده کنید. همچنین به یک مرکز معتبر و پیش یک تراپیست باتجربه برای انجام این نوع ماساژ بروید. بلافاصله پس از ماساژ صورت پوست شما تمیز، هیدراته و صاف می‌شود. ممکن است تغییرات فوری را همان لحظه روی صورت خود مشاهده نکنید، اما ماساژ منظم صورت تاثیرات مثبت خود را به مرور زمان نشان می‌دهد.