اسپای بدن شامل چه مواردی است؟ اسپا مکانی است که در آن انواع خدمات درمانی، زیبایی و ریلکسی به طور معمول در کنار آب انجام می‌شود. ماساژ اسپا یک ماساژ لوکس است که در آن خدماتی برای ایجاد حس شادابی روی صورت و پوست بدن انجام می‌گیرد. خدمات اسپا، با تمرکز بر لایه‌برداری، پاکسازی و آبرسانی پوست انجام و شامل مانیکور، پدیکور، خدمات صورت و ماساژ است. فیشال یا همان خدمات صورت یکی از بخش‌های محبوب اسپاست که باعث پاکسازی عمیق پوست افراد، نرمی و لایه‌برداری می‌شود.

 از محبوب‌ ترین اسپاها می‌توان به اسپای شیر و عسل، اسپای شکلات، سیرن اسپا، اسکراب بدن، اسپای دست و پا اشاره کرد. خدمات رایج اسپا در مکان‌های مختلف به صورت روزانه، هتل اسپا، اسپای اقامتی، اسپا ریزورت و اسپا پزشکی ارائه می‌شود.

 

در ماساژ درمانی چه خدماتی ارائه می‌شود؟

 

سال‌هاست که از انواع ماساژ برای درمان بسیاری از بیماری‌های مختلف و همچنین کمک به کاهش استرس از زندگی روزمره افراد استفاده می‌شود. ماساژ اعمال فشار بر روی قسمت‌های خاص بدن برای رسیدن به حداکثر آرامش عضلانی و از بین بردن درد است. برخلاف اسپا در ماساژ از سبک‌های مختلف برای برطرف کردن گرفتگی عضلات، کاهش درد، درمان بیماری‌ها و همچنین کم کردن استرس استفاده می‌شود. ماساژ بر بخش‌های مختلف بدن از دستگاه عصبی گرفته تا عضلات، گردش خون، پوست، دستگاه تنفس و گوارش اثرگذار است. می‌توانید مطابق با نیاز خود از انواع ماساژ تایلندی، سوئدی، روغن، ماساژ اورینتال ماساژ پرفورمنس سنگ داغ، حوله داغ، شمع و... بهره ببرید.

 

تفاوت میان اسپا و ماساژ

با توضیح مختصر درباره اسپا و ماساژ، تفاوت این دو برایتان ملموس‌تر شده است. به طور کلی تفاوت های میان خدمات اسپا و ماساژ را می‌توانیم در موارد زیر در نظر بگیریم:

- تمرکز اسپا روی ریلکس شدن و کاهش استرس است و به عنوان یک ماساژ لوکس شناخته می‌شود، در حالی که در ماساژ علاوه بر ایجاد احساس آرامش و کاهش اضطراب، روی گرفتگی عضلات، بهبود درد و سایر موارد درمانی نیز تمرکز می‌شود.

- اسپا را همه افراد می‌توانند انجام دهند، در حالی که در برخی از تکنیک‌های ماساژ ممکن است برای همه مناسب نباشد.

- تراپیست های ماساژ به تخصص و آگاهی بیشتری نسبت به تکنیک‌ها و همچنین آناتومی بدن نیاز دارند. در حالی که در اسپا تنها با گذراندن برخی دوره‌های خاص می‌توان این کار را انجام داد.

- اسپا در فهرست خدمات لوکس قرار می‌گیرد و به طور معمول می‌تواند هزینه بالاتری نسبت به ماساژ داشته باشد.

- در حالی که ماساژ اسپا می‌تواند به طور موفقیت‌آمیزی شما را ریلکس کند یا به طور موقت استرس را از بین ببرد، ماساژ درمانی نتایج ملموسی را به همراه خواهد داشت. در ماساژ با هدف خاصی روی عضلات مختلف بدن و به طور عمیق‌تر کار می‌شود.

 

شما انتخاب کنید!

اسپا و ماساژ هر کدام فواید مخصوص به خود را دارند. اگر به دنبال گذراندن ساعاتی در آرامش و ریلکس کردن هستید، اسپا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر علاوه بر این مزایا، به خدمات درمانی مانند کمک به گرفتگی عضلات، سردرد، بهبود وضعیت دستگاه گوارش و ... نیاز دارید، ماساژ انتخاب بهتری خواهد بود. نیلوفر آبی به عنوان اولین مرکز تخصصی ماساژ و اسپا در ایران بهترین خدمات را در هر دو بخش ارائه می‌دهد.