ماساژ با ساطور

از دیرباز ماساژ از بهترین راه‌ها برای رسیدن به آرامش بوده است اما در چند سال اخیر شاهدیم که انواع گوناگونی از ماساژها در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. یکی از عجیب‌ترین ماساژهایی که در یکی دو سال گذشته به محبوبیت زیادی دست‌ یافته و همواره خبرساز می‌شود، ماساژ با چاقو است. با نیلوفر آبی همراه باشید.

 

 

دائولیائو، به معنای ماساژ ساطور یا ساطور درمانی، خطرناک به نظر می‌رسد اما گفته می‌شود اثرات التیام‌بخش روحی و جسمی دارد. این نوعی از طب چینی است که طبق باورها قدمتی ۲ هزار ساله دارد و راهب‌های چین باستان اولین کسانی بودند که از آن استفاده می‌کردند. این روش درمانی بیش از هزار سال پیش در دوران سلسله تانگ به ژاپن رسید و در تایوان هم در دهه ۱۹۴۰ میلادی، پس از جنگ داخلی چین رایج شد.

در حالی که ماساژ ساطور امروزه در چین و ژاپن به ندرت یافت می‌شود، در سال‌های اخیر در تایوان دوباره رواج پیدا کرده است. تایوانی‌ها معتقدند این نوع ماساژ به رفع استرس‌های ناشی زندگی مدرن کمک می‌کند.

"مرکز آموزش هنر باستانی ساطور درمانی دائولیائو ئی-جینگ" در تایپه، پایتخت تایوان از حدود چهار دهه پیش در زمینه آموزش متخصصان این نوع ماساژ فعالیت می‌کند. این مرکز ۳۶ شعبه در تایوان دارد که ۱۵ مورد از آن‌ها طی پنج سال اخیر شروع به کار کرده‌اند. این مراکز علاوه بر این به داوطلبان از نقاط مختلف دنیا، از ژاپن تا هنگ‌کنک و از فرانسه تا کانادا آموزش ماساژ می‌دهد.

 

 


امروزه مردم برای التیام بیماری‌ها جسمی، بهبود کیفیت خواب و کنار آمدن با درد شکست‌های عشقی خود، بدن‌شان را به تیغه‌های ساطور متخصصان این نوع ماساژ می‌سپارنددر این تکنیک هم مثل سایر انواع روش‌های درمانی چینی از جمله طب سوزنی، "دریچه‌های چی" یا نقاط فشار هدف گرفته می‌شوند. متخصصان این نوع ماساژ اما معتقدند ساطورهای فولادی قدرتی نامر‌ئی دارن 

درمانگر حوله ای را روی بدن فرد می گذارد و تا فرد صدمه ای نبیند و سپس با چاقو ماساژ روی بدن انجام می دهد.  

افرادی که ماساژ چاقو انجام می دهند معقدند بدن از انرژی منفی و مثبت تشکیل شده است و انرژی مغناطیسی که با چاقو به وجود می آید به اعصاب مرکزی منتقل می شود و باعث افزایش جریان خون، جریان لنف، تولید سلول های جدید، کاهش درد، خواب راحت و تولید انرژی می شود. نکته جالب این نوع ماساژ این است که بسیاری از افراد بعد از ۷۰ دقیقه ضربات مکرر چاقوهای که -مسلما کند هستند-بی اراده به خواب می روند.