مراسم سال نوی تایلندی

این جشن به سونگکران معروف است˓که به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و علت نامگذاری آن حرکت خورشید در منطقه ی البروج است.در این روز همچنین جشن آب برگذار می شود که در واقع شروع فصل باران بوده و به باور مردم تایلند، این آب بداقبالی را از آنها شسته و دور می‌کند. این سنت در جامعه تایلندی بسیار باارزش است. در روز جشن اعضای خانواده دور هم جمع می شوند تا احترام خود را به بزرگترها با ریختن آب خوشبو برروی دست های آنها نشان دهند و در مقابل از دعای آنها برای خوش بختی و سعادت برخوردار شوند. با نیلوفر آبی همراه باشید.

 


.
روز سونگکران كه 13 آپریل است به طور رسمی روز احترام به بزرگان و سالمندان نامگذاری شده است. در این روز افراد جوان تر خانواده به بزرگان خانواده آب مقدس و معطر هدیه می دهند. برای احترام به بنیان خانواده روز 14 آپریل به نام روز خانواده نامگذاری شده است.
 

آب بازی نماد چیست؟

برعکس چیزی که شما در سونگکران شاهد آن هستید،مردم تایلند فقط برای شادی و تفریح آب را روی همدیگر نمی پاشند. دلیل واقعی آب بازی ، شستن همه بدشانسی های سال گذشته است و با این کار با یک شروع تازه به استقبال سال جدید می روند. به طور سنتی،آن ها خیلی مودبانه یک کاسه آب را روی اعضای خانواده،دوستان نزدیک و همسایه های خود می ریختند اما الان به سونگکران به شکل یک آب بازی خیلی شاد نگاه می شود و کاسه آب جای خود را به سطل ها و شلنگ های آب داده است.

 

در بعد از ظهر این روز پس از ادای احترام به بودا و شستن آن، همه مردم از پیر و جوان به یکدیگر آب می پاشند. 

معروف ترین جشن آب، در ایالت چیانگ مای در شمال تایلند برگزار می شود که مردم زیادی در این روزها از مناطق مختلف کشور برای شرکت در این جشن به چیانگ مای می روند.