ماساژ با آتش:

در این نوع ماساژ درمانگر حوله ای خیس شده از الکل را آتش می زند البته در ابتدا پلاستیکی  روی شکم، صورت، گردن و مناطق حساس گذاشته می شود. حوله به مدت یک دقیقه آتش گرفته می شود و سپس درمانگر با حوله ای خیس آن را خاموش می کند و قسمت مورد نظر با دست ماساژ داده می شود.

گرمای زیاد باعث ترشح آدرنالین می شود که باعث می شود پاسخ شیمیایی بدن تغییر داده شود و سرعت برخی موارد را مثل گوارش و متابولیسم را کاهش می دهد و هم چنین باعث از بین رفتن چربی می شود. با نیلوفر آبی همراه باشید.

فواید ماساژ با آتش:

  • کاهش درد مفاصل
  • کمک به گوارش
  • درمان سرماخوردگی
  • درمان چاقی
  • خواب راحت
  • از بین بردن چروک

ماساژ آتش برای همه مناسب نیست.

 

ماساژ با آتش

 

ماساژ با فیل:

ماساژ با فیل یک تجربه جذاب و جالب برای توریست ها است اما باید حاضر باشید که ریسک آن را بپذیرید. در این ماساژ شما روی زمین دراز می کشید و فیل روی کمر و شکم شما پا می گذارد.

وقتی به آن فکر کنید می بینید که هزاران دلیل وجود دارد که نگذارید یک  فیل شما را ماساژ بدهد. که واضح ترین آن این است که فیل حدود 5400 کیلو وزن و بیشتر از 2 متر قد دارد و ایستادن روی کمر شما اتفاقی نیست که شما دوست داشته باشید. البته می توانید تا حدودی مطمئن باشید که شما را له نخواهد کرد. این فیل ها آموزش دیده اند. اما به هر حال کار خالی از خطری نخواهد بود.

فیل آسیایی حیوان در حال انقراضی نیست ولی متاسفانه آن ها را از بچگی از مادرشان جدا می کنند و در قفس می گذراند فیل ها از کودکی بدرفتاری می بینند تا به ماساژ دادن تربیت داده شوند. هم چنین فیل در بدرفتاری ها ممکن است کنترلش را از دست بدهد و حرکت عجیبی  انجام دهد. ممکن است گردشگران فکر کنند فعالیت هایی که فیل ها می کنند، هیچ آسیبی به فیل ها نمی رسانند اما واقعیت این است که این حیوانات برای اینکه این کار را آموزش ببینند آسیب زیادی دیده اند.

ماساژ فیل ماساژ درمانی نیست و فقط یک برنامه جذاب برای توریست ها است.

 

ماساژ فیل

 

ماساژ با قلقلک:

آرامش آخرین مسئله ای است که وقتی صحبت درباره قلقلک است به آن فکر می کنیم. اما در مادرید اسپانیا قلقلک برای از بین بردن استرس به کار می رود. در این ماساژ از پرهای نرم و نوک انگشتان برای ماساژ استفاده می کنند. ماسور  براساس مقدار قلقلکی بودن فرد حرکاتش را تنظیم می کند  ومثل ماساژ های دیگر ماساژ در اتاق نیمه تاریک، با موسیقی آرام انجام می شود.

 

ماساژ با قلقلک

 

ماساژ گوآشا (Gua sha) در چین:

 
ماساژ گواشا در چین با استفاده از یک وسیله با لبه صیقلی انجام می‌شود که روی پوستی که قبلا با روغن چرب شده با فشار حرکت داده می‌شود. به طور سنتی، درمانگران از ابزار جادویی و ارزان قیمتی مثل شاخ و استخوان حیوانات، سکه ساییده، قاشق یا سنگ یشم استفاده می‌کردند. به طور معمول از یک درپوش فلزی با لبه گرد هم استفاده می‌شود. برخی گیاهان مثل ریشه زنجبیل قبل از ماساژ از بالا به پایین روی ستون فقرات ریخته می‌شود. فشار ابزار‌ها روی پوست و عضلات برای برخی افراد تجربه لذتبخشی نیست. کسانی که تحمل بالایی نسبت به درد دارند باید حتما این ماساژ را امتحان کنند. اما برخی افراد تحمل این درد برای رسیدن به سلامت و آرامش را لازم نمی دانند.